[DERS 1.1] - MTA "mtaserver.conf" Dosyasındaki Veriler ve Anlamları

'Multi Theft Auto' forumunda Joker tarafından 22 Ocak 2024 tarihinde açılan konu

  1. Hepinize merhaba arkadaşlar bir önceki derse kaldığımız yerden devam ediyoruz. Bu dersimizde "mtaserver.conf" yani sunucu ayarları dosyasının nasıl kullanılacağını detaylı bir şekilde inceleyeceğiz.

    Ayar dosyamızı herhangi bir metin editörüyle açabilirsiniz. Standart olarak XML tabanlı bir yapı kullanılmakta ve tüm ayar komutları "<config>" etiketleri arasında yer almaktadır. Ayarlar için kullanılan tüm komut ve parametrelere tek tek göz atacağız.

    servername
    <servername>Default MTA Server</servername>

    Bu parametre sunucunun oyun içi sunucu tarayıcısında ve Game-Monitor'de görüneceği sunucu adını belirtir.

    owner_email_address
    <owner_email_address>[email protected]</owner_email_address>


    serverip
    <serverip>auto</serverip>

    Standart VPS / VDS kullanımlarında server ip bölümü auto olarak kalmalıdır. Karmaşık (ütopik) ağ sunucularında manuel şekilde elle düzeltmelisiniz. Eğer ütopik ağ kullanmıyorsanız (ki hiç zannetmiyorum) burayı değiştirmeyin.

    serverport
    <serverport>22003</serverport>

    Bu parametre, sunucunun gelen oyuncu bağlantılarını kabul edeceği UDP bağlantı noktasıdır. Varsayılan değer "22003"tür. Bu gerekli bir parametre olsa da genelde standarttır değiştirmenizi önermem.

    maxplayers
    <maxplayers>32</maxplayers>

    Önemli noktalardan biridir. Sunucu gücüne göre sunucuya bağlanabilecek maksimum oyuncu sayısını buradan düzenliyorsunuz. Bir çoğunuzun kafasının karıştığı yer burası aslında. Şöyle örnek vereyim ortalama bir işlemci gücüne sahip sunucunuz varsa her 128 mb ram'e 20 oyuncunun bağlanabileceğini varsayabiliriz.

    Ufak bir matematiksel hesaplamayla 1 GB ram kullanan sunucunuz varsa maksimum 160 olarak ayarlamanız normaldir ama ping / çökmeleri minimuma düşürmek için 150 / 140 civarına indirmeniz daha iyi olacaktır.

    httpserver
    <httpserver>1</httpserver>

    Bu parametre yerleşik http sunucusunun kullanılıp kullanılmayacağını belirtir. Eğer web sunucusu kullanmayacaksanız bu değeri 0 olarak değiştirin.

    httpport
    <httpport>22005</httpport>

    Bu parametre sunucunun gelen http bağlantılarını kabul edeceği TCP portudur. <serverport> ile aynı değere ayarlanabilir. <httpserver> 1 olarak ayarlanmışsa gerekli bir parametredir 0 olarak ayarladıysanız bu ayar yok sayılmaktadır.

    httpdownloadurl
    <httpdownloadurl></httpdownloadurl>

    Bu parametre oyuncuların, oyun içinde gerekli kaynakları indirebilecekleri harici URL'ye yönlendirir. Aksi takdirde bunları doğrudan sunucudan indireceklerdir. Örneğin script dosyalarını kendi sunucunuza yük olmaması için farklı bir sunucuya buradan yönlendirebilirsiniz.

    httpmaxconnectionsperclient
    <httpmaxconnectionsperclient>5</httpmaxconnectionsperclient>

    Bu parametre her oyuncunun yapabileceği maksimum bağlantı sayısını sınırlar. Kullanılan http sunucusunun türüne bağlı olarak daha düşük bir rakam indirme zaman aşımlarını azaltabilir. Yalnızca harici bir http sunucusu kullanıldığında geçerli sayılır. Değeri 1 ila 8 arasında değiştirebilirsiniz.

    httpdosthreshold
    <httpdosthreshold>20</httpdosthreshold>

    Bu parametre, bir IP'nin kısa süre içinde başlatabileceği http bağlantılarının sayısını sınırlar. 1 ila 100 arasında değer girebilirsiniz.

    http_dos_exclude
    <http_dos_exclude></http_dos_exclude>

    Bu parametre http dos eşik sınırlarının dışında tutulacak IP adreslerini listeler. Aralarına virgül koyarak ayırabilirsiniz (örneğin: 88.11.22.33,101.2.3.4)

    allow_gta3_img_mods
    <allow_gta3_img_mods>none</allow_gta3_img_mods>

    Sunucuda özelleştirilmiş gta3.img skinlerinin kullanımını engelleyecektir. Bu ayar bu tür modlara izin vermek için kullanılabilir ama rekabetçi sunucular için önerilmez.

    client_file
    <!-- <client_file name="data/carmods.dat" verify="0" /> -->

    Sunucunuzda özelleştirilmiş GTA:SA veri dosyalarının kullanımını engelleyecektir. Belirli istemci dosyalarına izin vermek için yukarıdaki satırlardan bir veya daha fazlasını ekleyebilirsiniz.

    disableac
    <disableac></disableac>

    Devre dışı bırakılan hilelerin virgülle ayrılmış listesi. Bu konuyu farklı bir derste özel olarak değineceğiz.

    enablesd
    <enablesd>31,32</enablesd>

    Etkinleştirilmiş özel algılamaların virgülle ayrılmış listesi.

    minclientversion
    <minclientversion></minclientversion>

    Minimum istemci sürümünü buradan düzenleyebiliyoruz. Belirtilenden daha düşük sürüme sahip oyuncuların sunucuya bağlanmasına izin verilmeyecektir. Boş bırakılırsa, bu ayar devre dışı bırakılır ve kimlerin bağlanabileceği konusunda herhangi bir kısıtlama olmaz.

    password
    <password></password>

    Oyuncular sunucuya bağlanmadan önce aşağıda belirtilen bir şifre girmelidir. Boş bırakılırsanız şifre istemez.

    bandwidth_reduction
    <bandwidth_reduction>medium</bandwidth_reduction>

    Bu parametre, çeşitli optimizasyonlar kullanarak sunucunun bant genişliği kullanımını azaltır. Tavsiye edilen değer mediumdur. none tamamen kapatır maximum en yüksek seviyeye arttıracaktır.

    unoccupied_vehicle_syncer_distance
    <unoccupied_vehicle_syncer_distance>130</unoccupied_vehicle_syncer_distance>

    Bu parametre uzaktan senkronize edilmiş boş araçlar için mesafe sınırını belirler. Mevcut aralık: 50 - 400; varsayılan değer: 130'dur.

    ped_syncer_distance
    <ped_syncer_distance>100</ped_syncer_distance>

    Bu parametre uzaktan senkronize edilen pedler için mesafe sınırını belirler. 50 ila 400 arasında değer verebilirsiniz.

    player_sync_interval
    <player_sync_interval>100</player_sync_interval>

    Bu parametre oynatıcı senkronizasyon paketleri arasındaki süreyi milisaniye cinsinden belirler. 50 ila 4000 arasında değer girebilirsiniz.

    resource
    <resource src="admin" startup="1" protected="0" />
    <resource src="defaultstats" startup="1" protected="0" />
    <resource src="helpmanager" startup="1" protected="0" />
    <resource src="joinquit" startup="1" protected="0" />
    <resource src="mapcycler" startup="1" protected="0" />
    <resource src="mapmanager" startup="1" protected="0" />
    <resource src="parachute" startup="1" protected="0" />
    <resource src="resourcebrowser" startup="1" protected="1" default="true" />
    <resource src="resourcemanager" startup="1" protected="1" />
    <resource src="scoreboard" startup="1" protected="0" />
    <resource src="spawnmanager" startup="1" protected="0" />
    <resource src="voice" startup="1" protected="0" />
    <resource src="votemanager" startup="1" protected="0" />
    <resource src="webadmin" startup="1" protected="0" />
    <resource src="play" startup="1" protected="0" />
    <resource src-"resources" startup"1" protected="0" />

    Sunucu başlatıldığında yüklenen kalıcı scriptleri buradan düzenleyeceksiniz. Kalıcı kaynaklar, kendilerine bağlı olan diğer tüm kaynaklar dursa bile durdurulmaz; yani, bunları durdurmanın tek yolu sunucuyu durdur komutunu veya stopResource komut dosyası işlevini açıkça kullanmaktır. Birden fazla kaynak yüklemek için daha fazla <resource> parametresi ekleyebilirsiniz.